IK BEN THUIS Wonen, familie, ik

Productinformatie

Doelgroep
SO
Locatie
Workshop op school
Periode
Workshop 01-09-2019 t/m 31-08-2020
Duur
75 minuten Workshop
Leerdoelen
Ontdekken van verschillen en overeenkomsten in eigen (t)huis en (t)huis van een ander.
leren uiting te geven aan eigen behoeften - zowel in taal als in beeld.
Inzicht in eigen culturele achtergrond & identiteit en die van anderen.
Kunnen verwoorden wat (voor jou) belangrijk is.
Contactpersoon bij KCR
team Cultuurtraject (cultuurtrajectrotterdam@kc-r.nl)

Denkniveau regulier onderwijs groep 3-4

 

IK BEN THUIS 
Creatief onderzoeksprogramma over thuis in de klas, ontwikkeld i.s.m. beeldend kunstenaar Wolf Brinkman. 

 

WAT KUN JE VERWACHTEN?  

Waar voel jij je thuis? Wat of wie heb je nodig om je ergens thuis te voelen? Willen we allemaal hetzelfde of niet? Slaap je net zo goed in het bed van een ander? Hoe we wonen zegt iets over wie we zijn. Aan de hand van praatplaten met pictogrammen komen in een gesprek spelenderwijs thema’s als ik en de ander, spullen en je thuis voelen aan bod. Zo ontdekken de leerlingen wat het betekent om je ergens thuis te voelen en wat daarvoor nodig is. We sluiten af met een beeldende opdracht waarbij leerlingen in een voorgevouwen kartonnen doosje hun eigen thuis verbeelden. 

Let op: dit programma is in aangepaste vorm ook in het museum te boeken. Vraag naar een offerte op maat. 

 

PROGRAMMA OP MAAT
Het wereldmuseum biedt graag maatwerk voor het Speciaal Onderwijs. Binnen elk geboden programma bieden we differentiatie mogelijkheden. We passen het programma in overleg aan. Hiervoor kun je contact opnemen met Marleen Rozenbrand, coördinator educatie van het Wereldmuseum.