2D Gamedesign Een eigen game bedenken, ontwerpen en bouwen

Productinformatie

Doelgroep
VO Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1
VO Havo Leerjaar 1
VO Vwo Leerjaar 1
VO Vmbo TL/Mavo Leerjaar 2
VO Havo Leerjaar 2
VO Vwo Leerjaar 2
VO Vmbo TL/Mavo Leerjaar 3
VO Havo Leerjaar 3
VO Vwo Leerjaar 3
VO Vmbo TL/Mavo Leerjaar 4
VO Havo Leerjaar 4
VO Vwo Leerjaar 4
Locatie
Workshop op locatie Digital Playground
Periode
Workshop 05-10-2020 t/m 16-07-2021
Duur
180 minuten Workshop
Leerdoelen
- leren intensief samen te werken
- werken aan digitale vaardigheden en creativiteit
- basiskennis verkrijgen over het ontstaan en de productie van games
- begrijpen hoe een game wordt gemaakt door zelf de vormgeving, verhaallijn en personages hiervoor te maken
Contactpersoon bij KCR
team Cultuurtraject (cultuurtrajectrotterdam@kc-r.nl)

Lees hier meer over de additionele maatregelen die Digital Playground neemt in verband met de coronacrisis.

In het leven van veel leerlingen speelt gamen een grote rol. Naast een van de grootste industrieën wereldwijd is het ook een mediatechnologie die veel kunstenaars en vormgevers inspireert. In deze workshop krijgen de leerlingen de kans om zelf het verhaal van een game te bedenken, het ontwerp te maken en de game zelf te bouwen met de professionele gaming-software Unity. 

 

De nadruk van deze workshop ligt op samenwerken, vormgeving en digitale vaardigheden. Uiteraard is de trots van zelf zoiets gemaakt te hebben niet onbelangrijk! Het is mogelijk om de workshop thematisch in te vullen met onderwerpen als plastic soep, online veiligheid of ruimtevaart. Digital Playground denkt hier graag over mee. 

 

Bekijk een aantal voorbeeld in dit filmpje.